Planer för 2013

Jag ser väldigt mycket fram emot nästa ridår! Fuxelito har kommit igång ganska mycket nu så det är jag otroligt glad över. Har ridit honom en del gånger här de senaste veckorna och det har både gått upp och ner. Nu på lovet skulle jag ridit honom men veterinärerna sa att det skulle vara bäst för honom att ridas i djup snö, vilket kräver att jag är 18 år, eftersom det är lag på att man som ridskoleelev inte får rida själv under 18 år. Ganska tråkigt, men bra för Fuxelito att de har hittat ett ännu skonsammare sätt att komma igång på! 
Som det ser ut nu så kommer jag som vanligt rida lite olika hästar i dressyren - Pirellie, Capri, Tinto, Yoda. Riktigt underbara hästar på olika sätt. Yoda (hästen på bilden) är nog hästen jag kommer vara med på klubbtävlingarna med om Fuxelito inte hinner bli bra igen. Skulle också kunna tänka mig att delta i någon seriedressyr på Pirre faktiskt. Vi har lyckats med några riktigt fina och lugna pass tillsammans i dressyren (kommer ni ihåg när jag kom hem och var överlycklig över min entimmes-nedsittning? haha). Dock har jag inte mycket koll alls i hoppningen, men dressyren är annorlunda, då lyssnar han faktiskt på mig. 
I hoppningen tränar jag just nu på Capri! De två senaste gångerna har faktiskt gått ganska bra! Kommer ihåg hur jäkla glad jag var när jag kom hem efter att ha hoppat en 1m-bana för första gången i mitt liv. Och senaste gången efter 1,20m-hindret. Underbar känsla! Om Fuxelito inte hinner bli frisk innan första seriehoppningen ska jag försöka få Capri på klubbtävlingarna (hon är tyvärr populär, men om jag har henne på träningarna borde jag få henne). Har varit med på en CR (80cm) för snart två år sedan. Skulle vara kul att testa igen och se om man märker nån skillnad!
 
Hursomhelst. Så fort Fuxelito blir bra kommer jag gå över till honom igen, för han är verkligen underbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide