2:a i klubbmästerskapet!

Tja! Hade väldigt lite tid att rida/hoppa fram på eftersom banan byggs om mitt i när KM-klasserna börjar! Hade inte mer än 10 min sammanlagt. Hoppade fram i lilla ridhuset. Han kändes helt okej. Vill bara tillägga att det här var tredje gången jag hoppade honom så jag vet ju liksom inte hur han ska kännas. Banan kunde jag inte bra, eller asså jag var stensäker på grunden men resten var lite oklar.
 
Red in i ridhuset och kollade på när Monica och Capri hoppade. Superduktiga! Sen var det min tur. Fick startsignal och galopperade mot 1:an - en kryssoxer. Kom lite för långt ifrån så han tog ett extrasprång innan han hoppade av och man hörde hur publiken andades in "hööööööööh" haha. Mot 2:an, helt okej lugn, 3:an också, men det var mot 4:an han fick fart. Efter 4:an drog han gärnet mot 5:an och mot 6:an på slutet av långsidan gick det jävligt fort. Efter 6:an slickade vi väggen och sen kom 7:an snett igenom och 8:an efter en båge i slutet av långsidan. Mot 8:an hade jag helt tappat kontrollen om honom. Han bara drog och "skenade" successivt snabbare. Nu var det omhoppning - 2, 4, 5, 7. Hoppade 2:an och sen var det kört. Styrde mot 4:an snett igenom men vände bort från hindret och skenade längs medellinjen rätt mot väggen. Hahah, ropade "HJÄÄÄÄLP MIIIIIG?!" åt funktionärerna hahahh - så pinsamt. Fick stopp på honom rätt fort och frågade sen vilket hinder som var nästa. Som sagt, hade ingen koll. 4:an, just ja. Började galoppera mot 4:an, hoppade den och sen blev det en jävla fart mot 5:an vid början av långsidan. Där drog han på fortare än tidigare så jag kämpade ner honom i skritt och utgick på egen begäran. Precis efter ångrade jag att jag gjorde det eftersom jag då kom på att jag bara hade ETT hinder kvar. Fett onödigt.
 
Men aja. Jag är jättenöjd över att jag fick felfri grundomgång i alla fall! Det ledde till en 2:a plats! 

Har film, ska försöka lägga upp den här kanske imorgon? Hahahah det gick fort..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide