Pirellie K

Ikväll red jag ett dressyrpass på Gul. Det var säkert ett halvår sen sist, minst! Shit vilken skillnad det är på min ridning! Av vad jag kommer ihåg från de få gångerna jag red Pirre förut så var han stark i munnen och bara drog så att jag inte ens kunde sitta ner i traven. Idag satt jag ner under exakt hela passet (60 min) och det får man väl vara stolt över? 
 
Vi började med tempoväxlingar i skritten och därefter trav. I början var han som vanligt lugnt och lyssnade bra. Ganska snart inpå travade vi på volterna i nedsittning och växlade mellan skritt och trav. Jag behövde verkligen använda skänkeln, positivt! Efter ett tag blev avsaktningarna helt OK! Lite bättre lyssnade han när vi bytte varv. Han var superlugn. Vi gick över i galopp men då kastade han lite med huvudet. Försökte verkligen att sitta ner djupt och lite bättre blev det skulle jag vilja påstå efter en stund. 
Foto: Jonna M, (inte jag på bilden!)
Vi travade i nedsittning på fyrkantsspåret, vände snett över och gjorde halt på medellinjen. På medellinjen övade vi ryggningar + trav direkt efter. Ryggningarna var klockrena faktiskt! Kunde vara mjuk i handen och på med skänkeln och han ryggade fint. Jättekul! Mot slutet varvade vi trav och galopp på volterna. Till och med i slutet var traven nog lugn för att sitta ner i och galoppen kunde jag få mer samlad här på slutet. När vi travade av efteråt red jag dock inte lätt eftersom han ökar traven då så jag skrittade i lägre form istället så att han skulle få lugna ner sig. Lite hetsig blev han allt mot slutet men det är förståligt hihi. Är skitnöjd med dagens dressyrlektion!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide