Resultat, KM i dressyr 2012

Ja igår var det ju KM i dressyr som jag skrev. Red Yoda, en häst som jag typ knappt har ridit (hoppat 1-2 ggr) förut. Kändes jättebra på framridningen verkligen! Men klantigt som jag är så red jag fel nästan i början. Inledde en 6:e serpentinbåge när det endast skulle vara 4. Hur tänkte jag där? Dessutom var hästen inte framme ordentligt (som vanligt). Asså vad är det med att jag alltid lyckas göra hästarna sega inne på banan. Spelar fan ingen roll vilken häst det handlar om. Foxy, Gamäng, Faidra, Yoda, Robin.. I alla fall. Efter andra lilla volten blev det en bajspaus tyvärr. Han lyssnade dock jättebra på alla mina hjälper under programmet. Det är typ 5 snett igenom i alla de olika gångarterna så självklart blev jag så förvirrad på sista att jag kom in i galopp, tänkte "tänk om det ska vara trav", travade och tänkte "nej det ska vara galopp", galopperade och tänkte "nej, trav!" igen. Två jävla avbrott på en snett igenom. Suck. Allt var mitt fel. Hästen var jättefin, men jag skumpade lite i ökningarna som vanligt. Tills nästa gång ska jag träna programmen mer, öva nedsittning under större delen av dressyrträningarna och framför allt rida fler olika hästar. Igår slutade det på 56,9% och det får jag ändå vara helt okej nöjd med. Jag är ingen dressyrryttare. Jag kan mycket mer inom hoppningen. Jag hade i princip aldrig suttit på Yoda förut och jag kunde inte programmet. Kunde nästan räkna ut vad som skulle hända. Satsar på nästa tillfälle redan nu!
 

Foto: Jonna M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide